Angle down Atgal

Bus įrengtos mobilios vakcinacijos vietos vilkikų vairuotojams

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), įvertinusi vežėjų siūlymus, kaip paskiepyti kuo daugiau vilkikų vairuotojų nuo koronaviruso (COVID-19) ir pagerinti šalies vakcinacijos rodiklius, artimiausiu metu planuoja įrengti mobilią vakcinacijos vietą prie Kalvarijų pasienio kontrolės punkto. Taip pat bus sprendžiama ir dėl tokios vietos įrengimo Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje esančioje aikštelėje.  

Tokios mobilios vakcinacijos vietos veiktų esant didžiausiems žmonių srautams, tad nuolat kelyje esantiems vilkikų vairuotojams bus paprasčiau pasiskiepyti. Be to, jei transporto sektoriaus įmonėse yra bent 6 darbuotojai, kurie nori skiepytis, jos atstovai turėtų skambinti Karštaja linija 1808, kad būtų galima suorganizuoti mobilios komandos atvykimą, siekiant paskiepyti laukiančiuosius savo vakcinos.

Apie tai antradienį vykusiame susitikime SAM atstovai informavo Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ atstovus.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, neabejotinai tai leis paskiepyti kuo daugiau lietuvių ir užsienio šalių piliečių, dirbančių transporto įmonėse tolimųjų reisų vairuotojais.

„Transporto sektoriaus darbo specifika lemia tai, kad vilkikų vairuotojai nuolat yra išvykę su kroviniais į užsienio šalis, o grįžę turi izoliuotis pagal nustatytas taisykles. Dažniausiai poilsio laiką jie išnaudoja izoliacijai ir ne visada turi galimybę kažką daugiau nuveikti, o jai pasibaigus - vėl išvyksta. Tad mobilios vakcinacijos vietos pasienio punktuose, kur nuolat juda vilkikai  – sveikintinas“, - sako Z. Buivydas.

Pasak jo, verslas yra už privalomą testavimą, vakcinavimą ir kitas priemones, kurios leistų sustabdyti viruso ir jo atmainų plitimą. Be šios profesijos atstovų gali sutrikti logistikos grandinės, užsakovai negauti krovinių, o vežėjai – jų išsiųsti, jei prasidėtų koronaviruso židinių plitimas.

Asociacijos prezidiumo narys Artūras Telmentas atkreipia dėmesį, kad įrengiant mobilią vakcinacijos ir testavimo vietą jūrų uoste, kur grįžta keltai, tikslingiausia būtų numatyti, kad mobili komanda dirbtų, kai jie grįžta.

„Tuo metu, kol keltai išsikrauna, intensyviau galėtų dirbti ir mobili komanda, kai yra didžiausi žmonių srautai ir norinčių skiepytis būtų kur kas daugiau nei įprastai. Be to, vertėtų įvertinti galimybes papildomai mobilias vakcinacijos ir testavimo vietas įrengti ir kitose vietose prie pasienio, pavyzdžiui, Obelių ar Saločių patikros punktuose, kur būtų galima testuoti tranzitinius ekipažus, kurių anksčiau atlikti testai yra pasibaigę“, - sako A. Telmentas.

Asociacijos inovacijų ir transporto politikos sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, susitikime vežėjai atkreipė dėmesį į tai, kad svarbu numatyti taisykles, jog pasiskiepijusiems keleivinio transporto vairuotojams nereikėtų dėvėti kaukių ar kitų veido apsaugos priemonių.

„Didžioji dauguma keleivinio transporto vairuotojų yra pasiskiepiję, nes jie puikiai supranta, kad dirba rizikingomis sąlygomis, neturėdami galimybės susikurti savo socialinio burbulo. Ypač tai sudėtinga per didžiuosius vasaros karščius, kai didžiąją dienos dalį vairuotojai turi praleisi autobusuose“, - sako A. Burba.

Vežėjai taip pat išsakė nuogąstavimus, kad dėl transporto sektoriaus darbo specifikos, yra labai sudėtinga užtikrinti nuo liepos 26 d. įsigaliojančią naujovę, pagal kurią trumpinamas laikas nuo 72 iki 24 valandų, kuomet į Lietuvą atvykę ekipažų ir įgulų nariai gali neturėti neigiamo koronaviruso testo rezultato. Dažnai šis laikas neplanuotai būna ilgesnis ne dėl vairuotojo ar įmonės kaltės, o dėl ilgai trunkančių oficialių patikros procedūrų, todėl prašoma įvertinti galimybes ir peržiūrėti šį sprendimą numatant anksčiau buvusį laiką – 72 val.   

ELTA

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite