Angle down Atgal

Augantį pelną mažino augančios išlaidos

Šiaulių miesto savivaldybė įvertino savo aštuonių įmonių metinius veiklos rezultatus. Dvi įmonės dirbo nuostolingai. Likusios gavo pajamų, kai kurios – netgi daugiau nei ankstesniais metais, tačiau grynąjį pelną mažina išaugusios išlaidos. Kai kurių įmonių laukia sunkus laikotarpis pasibaigus valstybės ir europinei paramai, kitoms įmonėms duota užduotis plėstis.

Patyrė nuostolių

Šiaulių miesto savivaldybė valdo aštuonias įmones: AB „Šiaulių energija“, UAB „Šiaulių vandenys“, UAB „Šiaulių gatvių apšvietimas“, UAB „Busturas“, SĮ „Šiaulių oro uostas“, UAB „Saulės dominija“, UAB „Pabalių turgus“ ir VšĮ „Šiaulių verslo inkubatorius“. Įvertinus metinės veiklos finansinius rezultatus matyti, kad beveik visos įmonės dirbo pelningai, išskyrus vandentvarkos įmonę ir verslo inkubatorių.

UAB „Šiaulių vandenys“ patyrė 75,55 tūkst. Eur nuostolių. VšĮ „Šiaulių verslo inkubatorius“ – 23,43 tūkst. Eur. Kalbėdamas apie vandentvarkos įmonės nuostolius Administracijos direktorius Antanas Bartulis pirmadienio spaudos konferencijoje pažymėjo, kad nuostolius lėmė padidėjusios energetikos ir kitos išlaidos.

„Išaugusios energetinių išteklių kainos neleido „vandenims“ suvaldyti procesų, todėl turime nuostolį“, – vertino A. Bartulis.

Išseko parama

Pasak direktoriaus, su panašiomis problemomis susidūrė ir AB „Šiaulių energija“, tačiau procesus suvaldyti pavyko greičiau. Tai leido išvengti didesnių nuostolių.

„Šilumos energetikoje tarifas koreguojamas su dviejų mėnesių atsilikimu, vandentvarkoje – pusės metų“, – nevienodas sąlygas įvardino A. Bartulis.

„Šiaulių energija“ pernai gavo daugiau pajamų nei 2020 m., tačiau grynojo pelno – mažiau. Išaugusias pajamas surijo padidėjusios energetikos išteklių kainos.

Įmonė pernai rekonstravo 7,6 km šilumos perdavimo tinklų už 3,42 mln. Eur., iš kurių 1,39 mln. Eur gauta parama. Iš viso 2021 metais rekonstruota 9,43 km. šilumos tiekimo tinklų. Metų pabaigoje buvo rekonstruota 147,62 km. arba 57,2 proc. visų eksploatuojamų šilumos tiekimo tinklų.

Įgyvendinant sugriežtintus aplinkosauginius oro taršos azoto oksidais reikalavimus, baigti Pietinės katilinės vandens šildymo katilo rekonstravimo darbai. Rangos sutarties vertė 2,89 mln. Eur. Atlikta darbų už daugiau nei 2,74 mln. Eur.

Administracijos direktorius džiaugėsi pasiektais rezultatais, bet ir nuogąstavo, kad ateityje įmonės laukia nemenki iššūkiai – didžioji dalis šilumos tinklų sutvarkyti gavus finansinę paramą iš valstybės ir kitų fondų. Ateityje teks verstis savo ištekliais.

„Galima guostis, kad kritinių mazgų šilumos perdavimo tinkluose nebėra. Tačiau toliau atnaujinimo procesas bus vykdomas savomis lėšomis, gal ne taip sparčiai, kaip iki šiol“, – kalbėjo A. Bartulis.

Optimizuoja maršrutus

Apžvelgdamas UAB „Busturas“ rezultatus, A. Bartulis akcentavo, kad įmonė paleido mobilią programėlę, kuria galima atsiskaityti už keliones miesto maršrutiniais autobusais ir realiu laiku stebėti autobusų eismą. Pernai pateikta paraiška įsigyti 10 žemagrindžių, gamtinėmis dujomis varomų autobusų. Pernai lapkritį pasirašyta sutartis dėl Šiaulių miesto viešojo transporto maršrutų atnaujinimo studijos parengimo.

„Tai leis optimizuoti maršrutus ir sumažinti ne tik įmonės išlaidas, bet ir savivaldybės lėšas, kurias mes skiriame įmonei dotacijų pavidalu“, – pažymėjo A. Bartulis.

Pasak direktoriaus, už praėjusius metus Šiaulių miesto savivaldybė „Busturui“ sumokės apie 4 mln. Eur. Beveik pusė šios sumos yra nuostolių dengimas, kita dalis – kompensacijos už lengvatinius keleivių vežimus.

Privatizuoti pelningai dirbančio Pabalių turgaus nepavyko, bet pavyko gauti lėšas aplinkkelio nutiesimui. G. Lukošaičio nuotr.
Privatizuoti pelningai dirbančio Pabalių turgaus nepavyko, bet pavyko gauti lėšas aplinkkelio nutiesimui. G. Lukošaičio nuotr.

Pritraukė investicijas

UAB „Pabalių turgus“ 2020 m. surinko 13,7 tūkst. grynojo pelno. Pernai pelnas buvo didesnis – 36,5 tūkst. Eur., kadangi gauta daugiau pajamų ir patirta mažiau sąnaudų. Šiaulių miesto valdžia bandė turgų privatizuoti, nes jis dirba neva nuostolingai.

Privatizavimo konkursas turėjo įvykti šių metų vasario 15 d., tačiau kaip portalą „Etaplius“ informavo Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybės Viešųjų ryšių koordinatorius, konkursas neįvyko, nes nesulaukta nė vieno pasiūlymo. Pagal procedūras, bus atliekamas naujas objekto vertinimas ir paskelbtas naujas konkursas.

Kaip aiškino Savivaldybės atstovai, paskelbus privatizavimo konkursą, pavyko gauti finansavimą aplinkkelio iš Serbentų gatvės iki Aukštabalio gatvės nutiesimui. Projekto vertė 4,9 mln. Eur, iš kurio didžioji dalis – 2,8 mln. – iš Europos Sąjungos lėšų. Kita dalis iš valstybės. Savivaldybei iš savo biudžeto teks padengti tik 0,4 mln. Eur.

Teikia paslaugas

Atskiro paminėjimo vertas SĮ „Šiaulių oro uostas“. Keletą pastarųjų metų įmonė dirbo nuostolingai. Dabar du paskutinius metus gauta pelno (2020 m. 46,06 tūkst. Eur, 2021 m. 50,43 tūkst. Eur), pelningai baigtas ir šių metų pirmas ketvirtis. Savivaldybei tenka padengti aviacinės saugos infrastruktūros gerinimo išlaidas (apie 200 tūkst. Eur), įmonei duota užduotis vykdyti plėtrą ir generuoti pajamas.

Prasidėjus pandemijai 2020 m. padėtį gelbėjo permainos civilinėje aviacijoje – sustojus skrydžiams, Šiaulių oro uoste nutūpė keturiolika „Boeing“ lainerių, pernai sulaukta ir „Airbus“ lėktuvų – čia buvo atliekama lėktuvų parkavimas, techninė priežiūra.

Kaip portalui „Etaplius“ teigė „Šiaulių oro uosto“ direktorė Aurelija Kuezada, pernai išnuomoti visi turėti sklypai. Antraisiais pandemijos metais sulaukta aukštesnės kategorijos orlaivių „Airbus“ 330 ir 340, kuriuos atvedė viena iš sklypą nuomojančių įmonių. Pajamos pernai gautos už orlaivių parkavimo vietas šiems net nestovint čia oro uoste.

„Nors 2021 metais aptarnavom mažiau orlaivių nei 2020 metais, tačiau suteikėm gerokai daugiau antžeminio aptarnavimo paslaugų – daugiausia pajamų gavome už orlaivių nuledijimo bei kuro užpylimo paslaugas“, – teigė A. Kuezada.

Šiaulių oro uoste pernai leidosi Aibus laineriai. ŠOU nuotr.
Šiaulių oro uoste pernai leidosi Aibus laineriai. ŠOU nuotr.

Liepta plėstis

Įmonei suformuota užduotis pritraukti kuo daugiau krovinių į oro uostą, todėl nuspręsta sugrąžinti komercijos tarnybą – planuojama atkurti komercijos vadybininko etatą. Specialistas visą dėmesį skirs krovinių paieškai Lietuvoje ir užsienyje.

Prasidėjus karui Ukrainoje „Šiaulių oro uostas“ kvietė Ukrainos orlaivius prisiglausti čia. Atsiliepė tik vienas orlaivis, kuris Šiaulių oro uoste išbuvo 10 dienų ir vėl išskrido.

Pirmasis šių metų ketvirtis, pasak direktorės, taip pat baigtas pelningai, su 32 tūkst. Eur pelnu. Oro uoste leidosi orlaiviai techniniam aptarnavimui, pildyta kuro.

„Dėl kuro užpylimo ir uždirbom iškart daugiau nei praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu“, – teigė direktorė.

Kaip teigė Administracijos direktorius, sutaupyti išlaidų padės ir orlaivių tempimo mašinos – planuojama tokių mašinų įsigyti, iki šiol jos buvo nuomojamos. Tai leistų atpiginti orlaivių aptarnavimo sąnaudas.

comment Skaitytojų komentarai (1)

Taip pat skaitykite